Tuesday, February 22, 2011

BUAT MU IBU


Assalamualaikum.. 

Sejak berjauhan dengan ibuku apabila aku mendengar lagu ini aku merasa dekat dengan ibuku. Selama ini banyak pengorbanan yang dia lakukan untuk aku. Sejak dari kecil ibuku menjagaku sehinggalah kini. Begitu banyak kasih sayangnya yang dicurahkan untuk ku. Kasih sayang itu tak ternilai harganya. Ya ALLAH kau ampun kan dosa kedua ibu bapaku dan kasihanilah mereka sepertimana mereka mengasihiku di masa kecil. Hayatilah  lirik ini….

Buatmu ibu


Ibu.. bergenang airmataku 
Terbayang wajahmu yang redup sayu 
Kudusnya kasih yang engkau hamparkan 
Bagaikan laut yang tak bertepian 

Biarpun kepahitan telah engkau rasakan 
Tidak pun kau merasa jemu 
Mengasuh dan mendidik kami semua anakmu 
Dari kecil hingga dewasa 

Hidupmu kau korbankan 
Biarpun dirimu telah terkorban 
Tak dapat ku balasi 
Akan semua ini 
Semoga Tuhan membekati kehidupanmu ibu

Ibu.. kau ampunilah dosaku 
Andainya pernah menghiris hatimu 
Restumu yang amat aku harapkan 
Kerana di situ letak syurgaku 

Tabahnya melayani kenakalan anakmu 
Mengajarku erti kesabaran 
Kau bagai pelita di kala aku kegelapan 
Menyuluh jalan kehidupan 

Kasih sayangmu sungguh bernilai 
Itulah harta yang kau berikan 

Ibu.. kau ampunilah dosaku 
Andainya pernah menghiris hatimu 
Restumu yang amat aku harapkan 
Kerana di situ letaknya syurgaku 

Tabahnya melayani kenakalan anakmu 
Mengajarku erti kesabaran 
Kau bagai pelita di kala aku kegelapan 
Menyuluh jalan kehidupan 

Kasihanilah, Tuhan 
Ibu yang telah melahirkan diriku 
Bagaikan kasih ibu sewaktu kecilku 
Moga bahagia ibu di dunia dan di akhirat sana 
Moga bahagia ibu di dunia dan di akhirat sana 








No comments:

Post a Comment